Monday 18 June 2012

lelaki itu

dia istimewa
lelaki paling istimewa di mata aku :)

1.selalu jadi imam di rumah.cikgu mengaji,cikgu mula-mula ajar aku menulis.cikgu paling garang kat dunia.sekeh,rotan memang dah sebati.

2.tak pernah lupa hulurkan duit bila aku takde duit.sanggup makan lauk ikan je dekat rumah sebab nak bagi duit kat aku.

3.benda paling penting,tak lupa suruh aku solat.katanya,solat tu tiang agama.kalau takde tiang,mane nak tegak rumah?

4.tak pernah habiskan masa berbual-bual kosong dengan orang lain dekat kedai-kedai kopi.tak berfaedah.tambah dosa katanya.

5.selalu marah kalau aku dapat nombor 4 & ke bawah time sekolah rendah dulu.taknak kawan seminggu.

6.selalu bawak aku mandi sungai,mancing ikan,pergi kebun,meracun,tebas rumput, kutip duit zakat,menjala..dulu aku ingat aku lelaki.sebab takde satu pon hobi ala-ala gadis.hehe

7.selalu jadi tukang hantar & tukang jemput aku.everywhere,anytime.tanpa minta balasan

8.sanggup berkejar dari rumah pukul 4 pagi semata-mata nak jemput aku dekat Seremban.dari 1 jam  setengah,jadi 1 jam je..

9.selalu baca ayat Quran sebelum tidur.

10.cintanya setia.tak pernah berubah walaupun dah lama hidup bersama,fizikal dah berubah :)

11.ego tinggi.cepat marah,tapi dalam hati..cepat terasa.hati mudah tersentuh.tengok drama sedih pon dah nangis.


lelaki itu :)


                                                                       sebelum



                                                                        selepas

ENCIK SALIME BIN SUKARDI :)
# selamat hari abah,abah!
# moga adik jumpa lelaki macam abah.jadi peneman hidup.
# moga Allah panjangkan usia abah,sihatkan tubuh badan abah,tambahkan rezeki abah
# tak semua orang bernasib baik macam kita.tapi jangan risau,doa itu penghubung antara kita dengan orang tua kita.doalah yang terbaik untuk mereka :)

huhu sedih video ni :(


14 comments:

  1. so sweet. semoga panjang umo pakcik :)
    selamat hari bapa !

    ReplyDelete
  2. slmt hari bapa jugak :)
    Hehehe :)


    Bergya bapak ko time muda2...
    Cayalah :))

    ReplyDelete
  3. tenkiu peyan..
    haha bapak aku kurus kot duluuu..
    aku pon mcm x caye jek
    skg??hahaha
    no komen

    ReplyDelete
  4. selamat hari bapa, encik Salime. kiki.
    aishh, anak pok cik ni dah boleh bagi kahwin ni. haha

    ReplyDelete
  5. thanks cik :)
    abah,nak kawen boleh??hahaha pang!pang!pang!

    ReplyDelete
  6. nice post. love it!
    selamat hari abah, pakcik! ;)

    ReplyDelete
  7. Eh eh mate masuk habuk lah pulak. Ish banyak habuk kt opis ni

    ReplyDelete
  8. hahahaha.eh sini pon bayank habuk lah.isk ape habuk ni??lekat kat mate pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kan.. aku kan.. tak wish kat bapak happy bapak's day sebenarnye....

      Delete
    2. err aku pon sebenaqnya.sbb tu aku serba salah -.-
      but everyday is a father's day.
      we love him more than that :)

      Delete